keskiviikko 16. lokakuuta 2013

Vielä opiston seuroista

Lauantaina olin kuulijana aamun ja päivän seuroissa, välillä pistäydyimme tyttärien perheiden asuntovaunulla heitä tervehtimässä. Iltapäivällä lähdin kotiin saunomaan, ja pääsinkin vuoroon heti saavuttuani. Saunominen jäi lyhyeksi, kun alkoi väsyttää ja vatsan seudulla tuntui kummaa puristusta. Syykin selvisi melko pian sisälle palattuani, kun melkein kaikki päivän aikana juomani mehut purkautuivat menokautta vessan pönttöön. Harvoin on tarvinnut niin päin siinä asioida, silloin oli yksi niistä harvoista, kun pahoin happamalta maistunut neste valui suustani ulos. Ajattelin hiukan neutraloida vatsan sisältöä ja join muutaman lasillisen tavallista kevytmaitoa, josta siitäkin osa tuli takaisin parin tunnin kuluttua.
Olin valmistautumassa lähtöön opistolle, ehtiäkseni ehtoolliselle, kun vaimo soitti ja kysyi, joko olen seura-alueella. Kerroin hänelle tapahtumien kulun, niin hänpä kehotti minua jäämään kotiin, että hän kyllä pääsee vävyn tai jonkun muun kyydissä, kuten lopulta pääsikin. Olin kuuliainen vaimolle ja asetuin vuoteelle, ja melkein nukkuen meni se ilta ja seuraava yökin. Sunnuntain aamuna olin taas virkeänä lähdössä seurapaikalle, missä saimmekin istua ja kuunnella loppusanoihin asti.
Eilinen maanantaipäivä meni Reisjärven seurarakennelmia purkaessa, eli olin kantamassa muutamia satoja patjoja varastoihin odottamaan seuraavaa käyttöä. Moni lapsiperhe on niillä yönsä viettänyt, asuntosoluissahan on normaalit vuoteet, joiden patjat jäivät paikalleen. Lisäpatjat niissä tiloissa ovat olleet lasten käytössä, useassa luokassa oli myös ollut majoitettuna perheitä. Helle on varattu patjat kaikille, samoin joissakin yhteismajoitustiloissa. Yllättävän paljon on ollut sisämajoittuneita, kun seurojen aikana ulkona kävellessä näyttää, että asuntovaunuja ja telttoja on niin runsaasti, ettei muuhun majoitukseen ihmisiä jäisikään.
Ensi kesänä jos voimia riittää, paikkakuntamme uskovaisilla on edessä varsinainen työvastuuvuoro. Siksihän nyt olimmekin purkamassa rakenteita, niin ensi kesänä uuden rakentamisen aikana tiedämme, minne olemme mitäkin varastoineet.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti