torstai 17. lokakuuta 2013

Helteet ja kiireet

 Hei 25. 2010 - taavetti Muokkaa |

Periaatteessa olen eläkkeelle jäätyäni pyrkinyt välttämään  liikoja kiireitä. Kuitenkin käy joskus niin, että vaikka minä pyrin pysymään pois kiireiden luota, kiireet rakastavat minua niin paljon, että puoliväkisin tuppaavat seurakseni. Sellaista se on ollut tämänkin kuukauden aikana.
Alkukuusta olivat suviseurat Liperissä, siellä tietysti kävimme, samalla saimme vierailla tyttäremme luona Savonlinnan Savonrannan Sönkässä. Tarkoitus oli majailla siellä kauemminkin auttamassa vävyä töissään, mutta toisen vävyn heinänkasuu houkutteli lähtemään kotikylälle. Vajaan päivän repäisy se oli, kun saatiin tyttären tytön hevosen heinät latoon. Sitten olikin aika etsiytyä toisiin töihin.
Kaitalan luona oli vuosia sitten tehty pisteaita osittain kaatunut. Se tarvitsi tukemista koko matkaltaan ja kaatuneen osan udelleen rakentamista. Haapalaan olen pari kertaa käynyt jatkamassa keväällä aloittamaani uutta aitaa. Milloinkahan saanen sen valmiiksi?
Reisjärven opiston seurojen rakennustalkoisiin en oikein ehtinyt, ainoastaan uutta, suurta telttaa olin auttamassa paikalleen yhden aamupäivän ajan. Ukkospuuska sateineen häiritsi sitäkin puuhaa, mutta pystyyn olivat sen saaneet, totesin torstain aamuna varhain, kun kiirehdin opastamaan saapuvia asuntovaunuja paikoilleen. Keskiviikkona pakenin pystytyksestä kotipuuhin ja lepäämään torstain varhaisen heräämisen varmistukseksi. Hyvin sitten torstaina ehdinkin aamuvuoroon, jossa tapasimme muutaman yövuoroa valvoneen tytön melko nuutuneina. Vaikka tulijoita oli harvakseltaan, oli kaiken aikaa oltava varmistamassa, ettei joku aloita alueen täyttämistä miten tahansa. Itsekin olin torstain illan väsynyt, että uni maistui mainiolta.
Perjantaina ja lauantaina en ottanutkaan työvuoroja, olihan lauantaina saunominen keskellä päivää. Sunnuntaiksi pestauduin puhtaanapitoporukkaan, vuosien tauon jälkeen olin mukana ryhmässä, joka kiersi siivoten kaikki alueen VC.t, siivoten ne kaikin puolin.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti